2023. március 14. (Fejlesztő Pedagógia Online) – Már 15 ezer pedagógus véleményezte a pedagógus teljesítményértékelési koncepciót – közölte a Belügyminisztérium március 13-án hétfőn az MTI-vel.
A tárca közleménye szerint az Oktatási Hivatal március 6-án elektronikus úton juttatta el az intézménytípusoknak megfelelő kérdőíveket a pedagógusoknak, a kérdőív kitöltésére továbbra is van lehetőség. A Belügyminisztérium emlékeztet rá, hogy az új teljesítményértékeléssel kapcsolatban a pedagógusok körében korábban végzett online felmérés eredménye szerint a válaszadók 70 százaléka egyetértett azzal, hogy díjazásuk a jövőben vegye figyelembe a teljesítményt.
Az első részeredmény szerint a válaszadók többsége meghatározó szerepet tulajdonít az értékelési szempontrendszerben az adott intézmény sajátosságainak, és egyetért azzal, hogy a teljesítményértékelés során nem más intézmények pedagógusaihoz, hanem az adott nevelőtestületen belül célszerű viszonyítani az oktató-nevelő munka hatékonyságát. Az értékelésben az igazgató szerepét tartják elsődlegesnek.
A tárca a pedagógusok válaszai alapján dolgozza ki a teljesítményértékelés végleges szempontrendszerét, ezért a Belügyminisztérium valamennyi pedagógust arra kér, éljen a koncepció véleményezésének lehetőségével, töltse ki a kérdőívet, vegyen részt a hivatás jövőbeli elismerésének kidolgozásában – írják.
A teljesítményértékelési rendszer kialakítása mellett a kormány további pedagógusbéremelést is tervez a háború és a szankciók okozta nehéz helyzet ellenére. Amikor Magyarország megkapja a hazánknak jogosan járó uniós forrásokat, akkor a rendszerváltás óta legnagyobb mértékű pedagógusbéremelés következhet, ezzel az idei béremelés mértéke – a már megelőlegezett 10 százalék helyett – januárig visszamenőleg 21 százalékos lesz. A következő három évben is folytatódhat a béremelés, amit a kormány 2030-ig a diplomás átlagbér emelkedésével arányosan indexál majd – olvasható a Belügyminisztérium közleményében.