(2023. augusztus 13. – Fejlesztő Pedagógia Online) Az Európai Bizottság 159 projektet választott ki az Erasmus+ felsőoktatási kapacitásépítési programja keretében, hogy támogassa az unión kívüli országok felsőoktatásának korszerűsítését a világ különböző régióiban – szemlézte az mti az uniós bizottság tájékoztatóját.
A brüsszeli közlemény szerint az idei nyertes projektek keretében csaknem 130 uniós és unión kívüli ország 2500 felsőoktatási szereplőjének együttműködése valósulhat meg a felsőoktatás korszerűbbé és nemzetközibbé tételének jegyében.
Az idei évben rendelkezésre álló 115,3 millió eurós költségvetési keretből az EU a többi között támogatni fogja a matematikaoktatás minőségének javítását Közép-Afrikában, a hátrányos helyzetű latin-amerikai diákok méltányossági és egyenlőségi témákkal foglalkozó jogi tanulmányait, a dél-mediterrán térség fenntartható kék gazdaságának tananyaggá tételét, valamint az egészségügyi oktatás átalakítását célzó tanfolyamokat Délkelet-Ázsiában.
A világ más régióiban a projektek olyan területekre irányulnak, mint a közép-ázsiai nők vállalkozói készségei, a Nyugat-Balkán digitális oktatási felkészültsége, a közel-keleti egyetemek nemzetközi kapcsolatokkal foglalkozó irodáinak fejlesztése, valamint az élelmezési és táplálkozási ellenállóképesség oktatási anyagainak kidolgozása Nyugat-Afrikában.
Az EU idén további 5 millió eurót különített el Ukrajna megsegítésére egy olyan nagyszabású Erasmus+ projekt támogatásával, amely az ukrajnai felsőoktatás digitális környezetének megerősítését célozza. A DigiUni elnevezésű négyéves kezdeményezés nagy teljesítményű digitális platformot fejleszt az ukrán egyetemek számára. A platform biztosítani tudja az ukrán felsőoktatási intézményekben az ukrán nyelvű és az ukrán tanterv szerinti képzésekre beiratkozott diákok oktatásának folytonosságát – írták.
A program keretében a keleti szomszédság régiójának nyújtott támogatás részeként az ukrán egyetemek és hatóságok további 19 kapacitásépítési projektben vesznek részt: ezek között van olyan, amely az egyetemeknek az újjáépítésben betöltött szerepét vizsgálja, míg mások olyan tantervreform-javaslatokat dolgoznak ki, amelyek a békét és a multilateralizmust teszik a tanulmányok átfogó elemévé, illetve az energiahatékonysággal kapcsolatos készségfejlesztésre összpontosítanak – tették hozzá.