2022. szeptember 4. (Fejlesztő Pedagógia Online / MTI) – Drámaian romlott az amerikai iskolások teljesítménye a matematika és az olvasás területén a koronavírus-járvány két évében – állapítja meg egy felmérés, amelynek előzetes eredményeit a szövetségi oktatási minisztérium publikálta.
Az adatok szerint a 9 évesek átlagos olvasási képessége 5 ponttal romlott 2020 óta, ami 30 éve a legnagyobb mértékű visszaesés. A matematikai átlagteljesítmény két év alatt 7 pontot zuhant, ami a minisztérium (DOE) közleménye szerint a Nemzeti Oktatásstatisztikai Központ (NCES) felméréseinek történetében az első visszaesés. A romló teljesítmény a diákok minden csoportjára érvényes, de a legnagyobb visszaesést a már korábban is gyengébben teljesítő diákoknál mérték.
A központ ügyvezetője, Daniel McGrath az adatokkal kapcsolatban elmondta, az oktatáskutatás 50 éves történetében a mostani volt az egy vizsgálati időszak alatti legsúlyosabb visszaesés: a gyerekek teljesítményének átlaga nagyjából a két évtizeddel ezelőtti szintre került vissza.
Az Egyesült Államok egészében tervezett egységes kutatás még nem zárult le, a mostani adatok azonban bepillantást engednek a koronavírus-járvány hatásaiba.
A részletes elemzést idén az év későbbi hónapjaiban adják ki.